אביזרים לנשק, מוצר חיוני או "צעצועים"?

אביזרים לנשק, מוצר חיוני או "צעצועים"?

בשיטוטיי בפורומים העוסקים בנשק, אני רואה הרבה שאלות, עצות והתייעצויות בנוגע לנרתיק "מתאים",

תוספת של פנס או מציין לייזר, החלפת כוונות לכאלה שזוהרות בלילה, שיפור הדקים וכד'. ואני שואל את עצמי: האם לא מדובר בבזבוז זמן, שלא לדבר על בזבוז כסף?

אני אישית מאד "ספרטני" בכל הנוגע לנשק בשימושי ולאביזרים עבורו. בשירותי במשטרה, במעבדת הנשק של מז"פ, נשאתי אקדח FN HP-35 ישן, שעבר אצלי שיפוץ קל, בתוך נרתיק משטרתי סטנדרטי. מעולם לא חשתי צורך לשפר אותו.

מאוחר יותר, במחוז ירושלים, נשאתי את אקדח יריחו, שוב בנרתיק משטרתי סטנדרטי ולא חשתי כל צורך להחליף אותו בנרתיק "משפר ביצועים".

כעת, כאזרח, אני נושא את ה"בול צ'ירוקי" הקומפקטי ויש לי שני נרתיקים:

נרתיק עור חיצוני עם לשונית פתיחה מוקשחת, לנשיאה יום יומית, שעלה 150 ₪, ונרתיק עור פנימי, גם עם לשונית פתיחה מוקשחת, לשימוש באירועים חגיגיים בהם איני רוצה שהאקדח יבלוט כל כך, שעלה 100 ₪. שני הנרתיקים הם מתוצרת של יצרן מקומי ואין בהם שום חלק מחומר אקזוטי כלשהו.

אני רואה הרבה אנשים שמחפשים נרתיק "נוח" לנשיאה ולא כל כך מצליח להבין מה זה אומר. כאשר האקדח שלי עלי, בין אם באחד הנרתיקים או פשוט תחוב במכנסיים, אין לי בעיה של "חוסר נוחות" עד כדי כך שאני יכול להירדם על הצד של האקדח, כשהוא עדיין עלי. אז איזו "נוחות" מחפשים האנשים האחרים?

הסיבה שאני לא משקיע בכל מיני אביזרים חיצוניים, היא פשוט חשיבה ריאלית. הסיכוי שאני אפגש עם מפגע, שיפתיע אותי בטווח כל כך קצר שאלפית השנייה תהווה את ההבדל בין חיים למוות, הוא כל כך נמוך שלא נראה לי מוצדק להשקיע מאות שקלים בנרתיק, שיאפשר לי את קיצור זמן השליפה באותה אלפית של השנייה. תרחיש יותר ריאלי הוא שאקלע לאירוע שכבר מתרחש, אן התחיל להתרחש, ואז אזדקק לכמה שניות בכדי להבין את מהות התרחיש, להבין "מי נגד מי" ואז להחליט איך ובאם לפעול. אני בהחלט לא חושב שתפקידי להסתער על מפגע כזה ולנטרל אותו בכל מחיר. לדעתי, אם אוכל לגרום לו להפסיק את הפיגוע ולרתק אותו למקום מסוים עד הגעת כוחות הביטחון, עשיתי את חלקי. כמובן שאם יש אפשרות לנטרל אותו בצורה בטוחה, לי ולסובבים, אשתמש באפשרות זאת.

לעניין זה של פגישה עם מפגע נכנסים גם אביזרים כגון פנס ומציין לייזר. שאלה: כמה מנושאי הנשק האזרחיים (שאינם אנשי ביטחון, שמירה וכד') מצפים להיפגש עם מחבל בשעות הלילה, במקום חשוך לגמרי? נראה לי שגם ציפייה זאת שואפת לאפס. אז למה אתם צריכים פנס הצמוד לאקדח? (שהוא בתורו מחייב נרתיק מותאם ויקר יותר)

ואלה עם מציין הלייזר, האם אתם מצפים למפגש שייערך בטווח של עשרות מטרים? שוב ציפייה לא ריאלית, במיוחד היות שרובנו חיים בישובים מאוכלסים שגם מהווים מטרות מועדפות על מפגעים למיניהם. אז למה אתם צריכים מציין לייזר, שגם הוא מחייב נרתיק ייעודי ויקר?

ומה יקרה לכל אלה שסומכים על הטכנולוגיה (פנס, מציין לייזר) אם בדיוק בשעת המבחן היא לא תעבוד כמו שצריך? ומה תעשו אם הנשק שלכם יפסיק לפעול (תקלה, גמר תחמושת) ותצטרכו להשתמש בנשק זמין אחר שאין לו את כל ה"צעצועים" הנ"ל?

לדעתי, רצוי בראש ובראשונה להשקיע את הזמן ואת הכסף בהכרה טובה של הנשק שברשותנו. להגיע לזמן שליפה ודריכה סביר של שניות בודדות, להבין שכאשר הנשק כבר אצלנו ביד, שלוף ודרוך, יש לנו את הזמן להעריך את האירוע ולקבל החלטה כיצד לפעול ולהיות בטוחים ביכולת שלנו לפגוע בדמות של מפגע בטווח סביר ללא שימוש באביזרים "משפרי אחוז פגיעה". אם הגענו לשם ועדיין יש לנו סיבה להשתפר, עקב תנאים ייחודיים למי מאתנו, אז (אולי) יש מקום לחשוב על תוספות ושיפורים.

בברכת "שלא נצטרך להשתמש",

ליאור נדיבי

לשעבר קצין במעבדת הנשק של מז"פ וראש מחלק זיהוי פלילי במרחב ציון, מחוז ירושלים. מומחה בבדיקות זיהוי והשוואת כלי נשק ותחמושת ובחישובי מסלולים בליסטיים של קליעים. כיום מומחה אזרחי הנותן ייעוץ, בעיקר לעורכי דין, בתחומים של חקירת וניתוח זירת עבירה ובכל הקשור לנשק.

מוזמנים להתייעץ עם חנות נשק ארומה ארמס המתמחים באביזרים לנשק, הוצאת רישיון נשק ועוד.

5/5 - (1 vote)
תוכן עניינים:
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
0
    0
    עגלת הקניות שלך
    העגלה שלך ריקהחזרה לחנות
    פתח וואטסאפ
    אפשר לעזור?
    לקוחות יקרים,
    לאור עומס הפניות נא לפנות בנושא רישיון נשק למשרד לביטחון פנים.

    תודה
    Call Now Button דילוג לתוכן