זיג זאואר - Sig Sauer

נעים להכיר – זיג זאואר Sig Sauer

תחום הנשק האישי כולל בתוכו מספר חברות בינלאומיות בולטות, כשאלו מספקות כלי נשק ללא מעט מסגרות צבאיות ברחבי העולם. אחת מהחברות הבולטות בתחום היא "זיג זאואר"- Sig Sauer- האמריקנית. 

"זיג זאואר" (Sig Sauer) היא חברה לייצור נשק אישי וצבאי הכולל מקלעים, רובים ומגוון רחב של אקדחים. 

לידתה של החברה מחזיר אותנו עד שנת 1853. עת הקמת מפעל עגלות מצליח ומשגשג בסמוך למפלי הריין בשוויץ על ידי שלושה חברים – פרידריך פייר אם הוף, היינריך מוזר וקונארד נהר.

עם הקמת המפעל, שלושת החברים לא תיארו לעצמם שתוך מספר שנים, אותו מפעל עגלות יהפוך להיות לאחת מהחברות המובילות בעולם לייצור של נשק קל, ובשנת 1860, כשבע שנים לאחר הקמת המפעל, לקחו על עצמם שלושת השותפים פרויקט רציני ונועז. 

השלושה, באותה עת, נרשמו לתחרות פיתוח רובה אישי שאמור לשמש את הלוחמים של הצבא המקומי. ב-1864 התבשרו השלושה כי הרובה Prelaz-Burnand אותו יצרו והציגו בתחרות, הביא לניצחונם בתחרות.  

הזכייה בתחרות הובילה את השלושה לשנות כיוון וממפעל קטן לייצור עגלות, הוא הפך לחברה תעשייתית שכעת אמורה לספק לצבא המקומי כ-30 אלף רובי Prelaz-Burnand. שינוי הכיוון הוביל גם לשם חדש של החברה – Schweizerische Industrie-Gesellschaft, או בקיצור – SIG. 

כשהיא כבר מבוססת כחברה לייצור נשק קל ברחבי אירופה, שיחקה SIG תפקיד מרכזי ומשמעותי בשתי מלחמות עולם, שפקדו, בין היתר, שטחים נרחבים באירופה. במלחמת העולם השנייה, עסקה SIG בעיקר בייצור רחב של רובי ציד ואקדח איכותי באותה עת – ה-"זאואר H38". 

הצלחתה והתבססותה של SIG לאורך השנים, כחברה לייצור נשק באירופה, הביא אותה ב-1949 לייצר את האקדח החצי אוטומטי הטוב בעולם באותה עת – ה- SIG P49. בשנות ה-70 התמזגה החברה השוויצרית עם חברה במערב גרמניה – J.P. Sauer & Sohn, GmbH, כשאותו מיזוג יחד אפשר ל"זיג זאואר" להתרחב לתוך שוק הנשק האמריקאי עם הקמת חברת בת בשם SIGARMS שישבה תחילה במדינת וירג'יניה ואחר כך במדינת ניו המפשייר, ובתחילת המאה ה-20 שינתה את שמה רשמית ל SIG Sauer Inc, והיוותה מאז חברה עצמאית לייצור נשק ותחמושת.  

כיום "זיג זאואר" נחשבת לאחת היצרניות הטובות והמובילות בתחום הנשק בעולם.

בשנת 2017 החליטה צבא ארצות הברית שאקדח זיג זאוואר P320-M17 ייכנס לשירות כאקדח הרשמי של כלל הצבא. שנה לאחר מכן הוחלט שהאקדח הרשמי בחיל הנחתים יהיה הגרסה הקומפקטי יותר של ה M17,  ה M18.    
באפריל 2022 זכתה החברה באחד מהמכרזים המשמעותיים של צבא ארה"ב, והיא מספקת אלפי רובים אישיים ליחידות השונות. העסקה ההתחלתית לשנת 2023 מוערכת בשווי המוערך סביב ה-221 מיליון דולר. 

במכרז היוקרתי גברה "זיג זאואר" על שתי מתחרות שלה בתחום הנשק האישי – True Velocity ו-  Textron האמריקאיות. כעת היא אמורה לספק לצבא ארה"ב לאורך עשר השנים הבאות את רובה הסער שייצרה – XM5,  את המקלע האוטומטי XM250 ותחמושת בקליבר של 6.8 מ"מ. 

בשלב הראשון, הודיעו בצבא ארה"ב כי ירכשו כ-29 אלף רובים לאורך 2023. בשנתיים אחרי, התכנון הוא בהשלמת עסקה נוספת של מאה אלף רובים, מה שאמור להוביל לפעימה שנייה בעסקה, המוערכת בסכום של 720 מיליון דולר. 

ארומה ארמס טקטיקל היא מפיצה רשמית של של "זיג זאואר" בישראל. ארומה ארמס טקטיקל ידוע בתור בית מסחר לנשק שמעניק שירות מקיף ומקצועי. רוב הלקוחות מגיעים כדי לברר כיצד מוציאים רישיון לנשק וחוזרים כדי לבחור את הנשק המתאים ביותר נקודתית עבורם, אם מבחינת מטרה ואם מבחינת התאמה ארגונומית. אי לכך כל המותגים המשווקים על ידי ארומה ארמס טקטיקל נבחרים בקפידה כך שתקבלו את המוצרים הטובים ביותר בשוק הנשק הבינלאומי. 

0
    0
    עגלת הקניות שלך
    העגלה שלך ריקהחזרה לחנות
    פתח וואטסאפ
    אפשר לעזור?
    לקוחות יקרים,
    לאור עומס הפניות נא לפנות בנושא רישיון נשק למשרד לביטחון פנים.

    תודה
    Call Now Button דילוג לתוכן