אקדח גלוק או זיג – סקירה מקיפה

אקדח גלוק או זיג – סקירה מקיפה

כשמחפשים אקדח חדש, להגנה עצמית או לנשיאה אישית, עולה השאלה הנצחית: גלוק או זיג? לשני האקדחים האלה יש מעריצים מושבעים וסיבות טובות מאוד לחיבה. שניהם מדויקים ובעלי תמורה טובה למחיר. בסופו של דבר, הרבה תלוי בהעדפה אישית ובדגם הספציפי (האם כדאי גלוק 17 או זיג P226? אולי גלוק 19 או זיג P229?). כדי לקבל החלטה מושכלת, כדאי לבחון את היתרונות והחסרונות של כל אקדח בהתאם לשימוש המיועד.

מבט מקרוב על גלוק

גלוק הוא יצרן נשק אוסטרי שהוקם על ידי המהנדס הראשי גסטון גלוק בתחילת שנות ה-80.

כאשר החל לתכנן את גלוק 17 בשנות ה-80, גסטון גלוק היה חדש בתחום עיצוב הנשק. עם זאת, הוא היה בקיא מאוד בפולימרים סינתטיים מתקדמים. הוא הקים צוות של מומחים במטרה לתכנן אקדח לשימוש הכוחות המזוינים האוסטריים, בתגובה לחיפוש שלהם אחר תחליף ל-P38, שהיה בשימוש מאז מלחמת העולם השנייה.

אקדחי גלוק עשויים מפולימר חזק ועמיד במיוחד, שפותח על ידי מייסד החברה עבור השלדה, גוף המחסנית ורכיבים נוספים באקדח. פולימר 2, כפי שהוא נקרא, מיועד להגברת העמידות של הגלוק, מה שהופך אותו לחזק יותר מפלדה פחמנית וסגסוגות פלדה רבות. הפולימר הופך את הגלוק עמיד גם לטמפרטורות קיצוניות.

מבט מקרוב על זיג זאואר

זיג זאואר הוא שילוב כוחות בין החברה הגרמנית זיג לבין החברה השוויצרית זאוור. ל-זיג זאוור היסטוריה ארוכה בהרבה מזו של גלוק, שורשיה מגיעים עד 1853. בנוסף לאקדחים, החברה מייצרת רובי AR-15, רובי ציד, מחסניות, תחמושת, אופטיקה ואקדחי אוויר.

נשקי זיג זאואר משמשים צבאות בכל רחבי העולם, במיוחד האקדח P226. אקדח זה נמצא בשימוש של מחלקות משטרת ניו יורק ויוסטון, השירות החשאי האמריקאי, הטקסס ריינג'רס, משמר האוויר האמריקאי, לוחמי הצי, צבא תאילנד, צבא פינלנד ויחידת התגובה המהירה של משטרת הרכיבה המלכותית הקנדית.

גלוק או זיג מה הכי כדאי?

בשאלה האם לבחור גלוק או זיג, תצטרכו להסתכל על המפרט של הדגמים הספציפיים. במאמר זה נסקור שני דגמים שההשוואה ביניהם נפוצה מאוד – זיג P229 מול גלוק 19 ולפי ההשוואה הזאת ננסה לענות אחת ולתמיד מה הכי מומלץ. גלוק או זיג.

מחסניות:

בדגמים הספציפיים האלו, הגלוק 19 מכיל יותר כדורים מה-P229, עם 15 כדורים מול 13 של ה-זיג. המחסניות של גלוק יכולות להיות זולות יותר מאלו של ה-זיג, בהיותן נפוצות וזמינות באופן נרחב.

מראה:

אם ראיתם גם את גלוק וגם את זיג, אתם יודעים שזיג מנצח בקטגוריית המראה.

ה- P229 של זיג מעוצב היטב, עשוי מפלדה ועם מגוון קתות, כולל גומי, עץ ופלסטיק.

מצד שני, הגלוק נראה כמו… גלוק. הוא מרובע, פשוט, והתכנון שלו ממוקד בפונקציונליות ולא באסתטיקה.

כוונות

כשמדברים על כוונות, קשה לנצח את כוונות הלילה של זיג. לעומת זאת, לגלוק יש כוונות U פשוטות. אם אתם בוחרים את הגלוק, כדאי לשקול לשדרג את הכוונות.

דיוק

רוב האנשים סבורים שלשני האקדחים יש דיוק דומה מאוד. הדיוק שלכם בכל אחד מהם תלוי יותר בנוחות של האקדח ובכמות הזמן שתשקיעו באימונים.

משקל:

יש הבדל במשקל בין הנשקים. מבנה הפולימר של הגלוק הופך אותו לקל יותר. עם זאת, זה אומר שכאשר משתמשים בקוטר גדול יותר, זיג מתמודד טוב יותר עם הרתע.

הדק: 

זה עוד תחום שבו שתי החברות נבדלות זו מזו.

הירייה הראשונה בזיג דורשת משיכה ארוכה יותר של ההדק בשל מנגנון הפעולה הכפולה/פעולה יחידה עם הנצרה. פירושו שכשהירייה הראשונה מבוצעת, הנשק נשאר דרוך ומשיכות ההדק הבאות קלות יותר. 

מצד שני, הגלוק מופעל באמצעות מחליק, ומשיכת ההדק זהה בכל ירייה. אם אתם מעדיפים תחושה אחידה בכל משיכת הדק, גלוק יהיה הבחירה הטובה יותר עבורכם.

גלוק או זיג? המסקנה הסופית

בסופו של דבר, הבחירה בין שני המותגים הללו תלויה ברובו בהעדפה, נוחות, שימוש וציפיות. מכיוון ששני המותגים מציעים תמורה טובה לכסף ונחשבים אקדחים אמינים ומדויקים, הבחירה ביניהם תלויה לרוב באקדח שאתם הכי אוהבים ומתחברים אליו. 

 

3/5 - (5 votes)
תוכן עניינים:
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
0
    0
    עגלת הקניות שלך
    העגלה שלך ריקהחזרה לחנות
    פתח וואטסאפ
    אפשר לעזור?
    לקוחות יקרים,
    לאור עומס הפניות נא לפנות בנושא רישיון נשק למשרד לביטחון פנים.

    תודה
    Call Now Button דילוג לתוכן